Jak zapomnieć o byłej – Niezawodny sposób

jak-zapomnieć-o-byłej

Ciągłe myślenie o byłej i rozpamiętywanie przeszłości na pewno nie polepszy Twojego życia – to tylko rodzaj katowania siebie. Im szybciej pozbędziesz się myśli o byłej, tym szybciej wrócisz do normalnego życia i tym szybciej znajdziesz sobie kolejną dziewczynę. Jeśli chcesz skutecznie zapomnieć o byłej to zapraszam do czytania.

1. Wykonaj to ćwiczenie

Jeśli udałoby Ci się nabrać dystansu i spojrzeć na swój związek, który się skończył z innych perspektyw, to Twoje samopoczucie natychmiast by się zmieniło. Dlatego właśnie przedstawiam Ci ćwiczenie, które pozwoli Ci się odkochać i nabrać ogromnego dystansu. To ćwiczenie jest ćwiczeniem mentalnym, które na głębszym poziomie pozwoli Ci uwolnić się od swojej byłej i przestań o niej ciągle myśleć.

Jak zapomnieć o byłej-? - ćwiczenie- kliknij i rozwiń

Ćwiczenie:

1. Wyobraź sobie, że siedzisz w kinie. Przyjrzyj się jak wyglądają krzesła, poczuj jak Twoje dłonie leżą na oparciach. Za chwilę rozpocznie się film, ten film będzie o Tobie, więc wyobraź sobie, że na tym filmie będziesz Ty kiedy odczuwasz emocje do danej dziewczyny. Może to być sytuacja w której wstajesz rano i budząc się samemu czujesz tęskonte, smutek, cokolwiek. Sam znajdź w swojej pamięci takie sytuacje, które generują u Ciebie emocje do tej dziewczyny. 

Ważne jest to, że film ten został nagrany przez kogoś innego, a widać na nim Ciebie i Twoje zachowanie. 

Teraz wyobraź sobie, że jesteś tą osobą na filmie i tą pozycję określimy jako pozycję 0.

Pozycja w której siedzisz na fotelu i oglądasz film będzie pozycją 1.

2. Film teraz się rozpoczyna i leci w kółko. Siedzisz na fotelu czyli w pozycji 1 i oglądasz film. Teraz odpowiedz sobie na 2 pytania:

– Co widzisz patrząc na osobę na filmie? Ważne jest, abyś zwracał uwagę tylko na te emocje, które są widoczne. Musisz na podstawie zachowania tej osoby (czyli Ciebie) na filmie określić co ta osoba czuje. Nie jesteś nią (ty tylko siedzisz na fotelu), więc nie możesz na przykład obserwując ją powiedzieć, że ta osoba czuje żal, po prostu tego nie widać, możesz raczej określić na podstawie obrazu bardziej ogólne emocje typu: smutek, radość, wstyd, pogarde, obrzydzenie.

– Jak się czujesz siedząc na fotelu i patrząc na tę osobę oraz w skali 1-10 określ nasilenie tych emocji. Ważne jest abyś określił dokładną liczbę. Nie możesz powiedzieć coś pomiędzy 6, a 7. Albo 6, albo 7 – dokładnie zdecyduj.

3. Zostaw teraz pozycje 1 i wyobraź sobie, że przesiadasz się na miejsce po prawej stronie. To pozycja 2. Siedząc w pozycji 2 widzisz pozycje 1. Wiesz, że na ekranie leci film, ale w ogóle nie zwracasz uwagi na film. Patrzysz tylko na faceta w pozycji 1 i widzisz tylko jego

Znów zadaj sobie te same dwa pytania co wcześniej patrząc na faceta w pozycji 1 (czyli Ciebie). Pytania: co widzisz patrząc na Ciebie w pozycji 1 oraz jakie to emocje i jakie jest ich natężenie w skali od 1-10.

4. Zostaw pozycje 2 i przejdź teraz do pozycji 3. Pozycja numer trzy to Ty odwracający się przez prawe ramię i patrzący na pozycje 2. (Tak jak dwójka nie widziała ekranu, tak 3 też nie widzi ekranu, ani jedynki, widzi tylko 2).

Znów zadaj sobie te same dwa pytania patrząc na Ciebie w pozycji 2.

5. Do tyłu i do przodu

  • Jeśli emocje w pozycji 3 są nieprzyjemne i większe niż 3/10 to przejdź do pozycji 4.

Czwórka siedzi obok trójki i odwraca głowę w lewo, dzięki czemu widzi twarz trójki. Zadaj sobie znów dwa pytania i jeśli nasilenie emocji nadal jest duże to wyobraź sobie 5, 6 i 7, aż do momentu w którym emocje opadną.

  • Jeśli emocje w pozycji 3 są przyjemne i mniejsze niż 3/10 zacznij wracać po kolei od pozycji 4 do pozycji 1 i za każdym razem ponownie zadawaj sobie te same dwa pytania.

Jeśli na którymś poziomie nasilenie emocje będzie większe niż 3/10 to automatycznie oddal się o jedną pozycję i znów zadaj sobie 2 pytania. Po przeskoku kontynuuj ćwiczenie znów przybliżając się o jedną pozycję aż do pozycji 1. Jeśli w pozycji 1 czujesz natężenie emocje mniejsze niż 3/10 to wejdź teraz w pozycję 0, tak jakbyś był w tej sytuacji w której na początku czułeś duże emocje.

Okej, właśnie skończyłeś ćwiczenie i zdobyłeś duży dystans do danej sytuacji albo kilku sytuacji z Twoją byłą dziewczyną. Jeśli są inne sytuacje, które również powodują u Ciebie duże emocje związane z tą kobietą, to przepracuj je w taki sam sposób.

2. Chcesz zapomnieć o byłej -poświęć się pasji  

Masz jakąś pasję, lubisz jeździć na rolach, ćwiczyć sztukę walki, biegać, składać modele? Jeśli tak to zajmij się tym na 100%. Pierwsze kilka dni/tygodni po rozstaniu jest najtrudniejsze, im bardziej zajmiesz swój umysł rzeczami, które nie są związane z Twoją byłą dziewczyną, tym mniej odczujesz jej stratę.

A więc zacznij robić to co kochasz, a jeśli nie masz pasji, jeśli nie masz narazie żadnych zainteresowań, to masz teraz czas na odszukanie tego co lubisz. Pójdź na basen, zapisz się na kurs tańca, sztukę walki, bilard, cokolwiek. Spróbuj różnych rzeczy, jest duża szansa, że coś Cię na maksa wciągnie i zaczniesz poświęcać temu dużo więcej czasu.

Każde wyjście z domu będzie ukierunkowało twoją uwagę i myśli na inne rzeczy niż wspomnienia z Twoją byłą.

3. Zmień miejsce

Jeśli chcesz zapomnieć o byłej, ale teraz bardzo przeżywasz rozstanie to dobrym pomysłem będzie całkowita zmiana miejsca na kilka dni. Jeśli praca i środki Ci na to pozwalają to wyjedź na małe wakacje. Zmień otoczenie.

W Twoim miejscu zamieszkania znajduje się masa kotwic- samowyzwalaczy wspomnień. Jeśli zawsze robiłeś kawę sobie i swojej dziewczynie, a teraz idziesz zrobić ją tylko sobie, to automatycznie Twój umysł przypomni Ci Twoją byłą.  Zaczniesz o tym znów myśleć, rozpamiętywać i czuć się negatywnie. W tym przypadku kawa w danym miejscu jest kotwicą do wspomnień z Twoją byłą.

Kiedy zmienisz miejsce na kilka dni i na przykład będziesz tą kawę robił w innym miejscu, to twój umysł nie będzie podsuwał Ci wspomnień z Twoją byłą. Wiedz o tym, że czas osłabia kotwice i kiedy wrócisz po kilku dniach do domu, to kotwice zacznie stracą na sile.  Wspomnienia ogromnie stracą na intensywności, a ty będziesz mógł zająć się innymi rzeczami.

Nie bez powodu mówi się: „czas leczy rany”, według mnie bardziej trafne jest powiedzenie: „czas osłabia kotwice”.

4. Zamieszaj wszystkim

Pozbądź się jak największej ilości kotwic. Jeśli chodziłeś zawsze do jednej piekarni po bułki i jedliście je razem ze swoją dziewczyną, to teraz zmień piekarnie. Jeśli mieszkałeś razem z dziewczyną, a teraz jesteś w tym mieszkaniu sam, to zrób małe przemeblowanie. Przesuń łóżko w inne miejsce, szafki, ekspres do kawy, kuchenkę.

Jeśli to zrobisz to Twój umysł się zresetuje i będzie to sygnał dla niego, że zaczynasz nowy rozdział. Weź kartkę papieru i wypisz wszystkie rzeczy, które robiłeś razem ze swoją dziewczyną, np.:

– spałem w jednym łóżku

– piliśmy kawę herbatę przy tym stoliku

– razem gotowaliśmy

– oglądaliśmy Netfliksa

– chodziliśmy do kina

Kiedy już zrobiłeś listę to zrób drugą i zamieszaj tym wszystkim:

– przestawiam łóżko, albo je wyrzucam i kupuję nowe

– przestawiam stolik w inne miejsce

– przez tydzień jem na mieście

– przestawiam ekran w zupełnie inne miejsce, do innego pokoju lub na inną ścianę

– pójdź dla odmiany do teatru

Zrób to, a poczujesz natychmiastową różnicę.

CZYTELNIKU! MAM DLA CIEBIE PREZENT

KSIĄŻKA ZA DARMO

 

CHCĘ KSIĄŻKĘ ZA DARMO ›

5. Dwie strony medalu

Zacznij myśleć o zerwaniu ze swoją dziewczyną w zupełnie innych kategoriach. Nie ma rzeczy na tym świecie, które mają tylko same zalety.

Teraz jesteś singlem, masz więcej pieniędzy na własne potrzeby. Wykorzystaj to na zrobienie rzeczy, których nie mógłbyś zrobić z dziewczyną. Być może teraz masz więcej środków, żeby polecieć na wakacje w takie miejsce w które z dziewczyną nigdy byś nie poleciał. Prawie każdy związek nakłada pewne ograniczenia – teraz ich nie masz.

Jeśli się zastanowisz to na pewno znajdziesz wiele zalet tego, że jesteś w tym momencie singlem. Pomyśl co możesz zrobić, jak to wykorzystać. Wtedy Twoje życie nabierze nowych kolorów.

6. Znajdź sobie nową dziewczynę lub kochankę

O tym jest cały mój blog. Dobrym rozwiązaniem będzie umówienie się z kilkoma dziewczynami na randki. Nowe dziewczyny, to nowe emocje. Jeśli zaczniesz randkować to całkowicie zapomnisz o byłej. Najłatwiejszą drogą do tego jest według mnie otworzenie konta na portalach randkowych i poznawanie tam kobiet. Więcej o tym pisałem tutaj:

Jak wyróżnić się spośród tysięcy facetów i skutecznie oraz szybko poderwać kobietę na portalu randkowym?→

Oczywiście podryw w realu również wchodzi w grę. Masz ochotę pójść do klubu, potańczyć, wypić trochę alkoholu i zaszaleć… Nie ma w tym nic złego, a na pewno pomoże uwolnić się od negatywnych myśli, które w niczym Ci nie pomogą.

To już tyle w tym temacie: Jak zapomnieć o byłej?. Zapraszam Cię do innych moich wpisów:

Jak poderwać dziewczynę w klubie [12 KORKÓW] →

Jak ośmielić nieśmiałą dziewczynę? [6 KROKÓW]→

Jak wyjść z Friendzone w 3 dni?→



Każdy komentarz to dla mnie dawka motywacji, więc miło będzie, kiedy pokusisz się o komentarz. Uwielbiam merytoryczne dyskusje z moimi czytelnikami, więc jeśli masz jakieś pytanie lub po prostu podobała Ci się treść, to śmiało, daj mi znać :)

Pamiętaj, że komentujesz całkowicie anonimowo!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *